We should celabrate.

Pakistan är översvämmat.
Nu behöver de vatten.

Översvämningarna har orsakat en av de värsta katastroferna någonsin. 20 miljoner människor, varav nästan hälften är barn, beräknas ha drabbats. Familjer har flytt sina hem och många saknar rent vatten och mat. Barnen riskerar undernäring och att bli sjuka av det smutsiga vattnet.

Fokus för UNICEF just nu är att rädda liv och återställa vattenförsörjningen i de översvämningsdrabbade områdena. Vattenburna sjukdomar kan vara dödliga för små barn och det gäller att förhindra spridning av kolera, diarré och andra sjukdomar som sprids snabbt när människor inte har tillgång till rent vatten.

Hjälp UNICEF att hjälpa fler barn! Tillsammans kan vi förändra situationen för miljontals människor. Skänk 50 kronor genom att sms:a LIV till 72 900 eller skänk en gåva! Mer information om Pakistan och om hur UNICEF jobbar finner du på unicef.se.

pakistan-pojkepakistan-oversvammatpakistan-pojkepakistan-oversvammat

Jag bloggar för varenda unge. Jag hjälper UNICEF med att blogga om sådana här katastrofer. För mig är det självklart att skicka iväg ett sms. För jag bryr mig mer om att fler barn ska få överleva än att det går bort 50 kronor från mobilpengarna. Haka på mig, skicka ett sms och rädda liv.

pusss&kram
#1 - - Hanna Karhu:

ehh! jag shoppar på erikshjälpen! :D

#2 - - Johanna på UNICEF:

Tack för din underbara bloggpost och för att du är med oss i kampen för alla barn. Tillsammans kan vi göra stor skillnad för miljontals barn världen över.

Upp