Möh på denna onsdagen

Hallå där! 
Onsdag idag... Tuff dag i skolan. Brukade inte vara så men man vänjer väl sig med att sluta tidigare och ha sovmorgon och håltimmar på de andra dagarna.. Började med samhäll där vi hade besök från tre elever från en folkhögskola som berättade om deras praktik i Bolivia, jätteintressant verkligen! Ska in och läsa på deras hemsida nu, hehe... Sen engelska, roligaste engelskalektionen någonsin tror jag! Vi ska göra en scen ur Hamlet och vi har så kul i våran lilla grupp! Sen höll jag mitt tal, nationella, och det gick hyffsat bra. Pratade om hen och fick höra utav två personer att de har vart emot ordet hen i vårt språk men började ändra sig efter de lyssnade på mitt tal! Så det kändes iaf riktigt bra! Sist --> historia, där vi körde lite jeopardy (stavas det så?) om Israel och Palestina, kunde nada, haha..
 
Nu ligger jag hemma i min säng, är på rätt så dåligt humör. På bussen hem körde chauffören så jäkla snabbt, så när stoppknappen närmast mig inte fungerade hann jag inte ta mig till en annan innan han körde förbi min busshållsplats, i säkert 15km/h för mycket.... Så fick gå av på nästa hållplats, nästan så jag inte han klicka till den heller, och fick gå hem i regnet. Sedan körde bussen ner till Nordkroken och vände, det brukar ta tre minuter så är den vid min vanliga hållplats. Det tog nog en och en halv minut när bussen passerade mig igen, och då var jag inte ens framme vid min vanliga hållplats som låg kanske 150-200 meter från den andra hållplatsen som jag fick gå av på. Och bussen var inte ens sen? Blir så arg, är det så jävla nödvändigt att köra så fort? Åh.....
 
Men nu får jag släppa detta och göra något roligare! Och btw, någon frågade vad min MK-väska kostade, typ 2700kr!
 
Vardag | |
Upp