Spektakel i kloaker

Här springer dagarna förbi och om bara några dagar till har jag vart här i en månad. Hur sjukt? Bott utomlands i en månad? Känns inte riktigt som det! Allt känns så bra här så jag glömmer lätt av att jag är utomlands. Men det är ju skönt att det är så. I skrivande stund sitter jag i mitt rum och chillar innan jag ska hem till en kompis och äta middag. Hon är också erasmusstudent och kommer från Ukraina! Ska bli trevligt. Bjuder till på en bild från igår när vi var på en guidad tur i kloakerna och fick ha hjälmar på oss med hårnät under... Vi visste att vi skulle gå en guidad tur där vi skulle få se ställen som fanns med i en gammal film vi såg på bio som utspelar sig i Wien, och vi trodde ju såklart att vi skulle få vandra på stan! Men nej nej. På hjälmarna och ner i kloakerna där det luktade så otroligt mycket bajs på särskilt ett ställe. Då fick vi se på en video som de visade via en projektor mot väggarna i kloakerna. Det var ändå rätt fräckt på ett sätt när man fick se scenerna som utspelade sig i kloakerna och sedan gå till de ställena och se hur det funkade. Kanske inte skulle rekommendera det dock.
 
Idag var det skola, och första lektionen jag haft med några från erasmus! Skönt att ändå ha några där man känner. Annars funkar det bra i skolan, jag gillar skolan och de klasskamrater jag träffat hittills. Men det ska bli skönt att komma igång lite mer för nu känner jag mig för chill.
 
Jag och Anna från igår. Idag skippar vi hjälmarna och käkar middag istället.
 
 
Upp